سومین رویداد هم مسیر اتیسم ایران در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار شد


سومین رویداد هم مسیر اتیسم ایران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، با حضور محسن خمارلو مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب، سومین رویداد هم مسیر توسط انجمن اتیسم برای آگاهی‌بخشی اتیسم در مسیر جاده تندرستی و در کنار سایر ورزشکاران و اعضای مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

در این رویداد از ساعت ۱۰ صبح دوی همگانی آغاز شد. حدود ۲۰۰ نفر دونده که در میان آن‌ها بچه‌های اتیسم نیز بودند، شروع به دویدن کردند. دونده‌ها مسیر ۲۵۹۰ متری جاده تندرستی مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب را با کاور بنفش رنگ اتیسم دویدند تا هم‌مسیر اتیسم شوند. پس از پایان دوی همگانی، در مراسم اختتامیه با حضور محسن خمارلو، مدیر مجموعه ورزشی انقلاب، شهاب مالمیر، سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و محمود عبداللهی، مدیر روابط‌ عمومی کمیته ملی المپیک، به دونده‌ها به پاس همراهی آنان مدال یادبود اهدا شد و سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اتیسم ایران، به بیان نکاتی درباره اتیسم پرداخت.

غفاری با اشاره به این موضوع که رویداد امروز برای بزرگسالان اتیسم است، گفت:«ما امروز قول می‌دهیم که سال 1403، سالی خواهد بود که در آن بیش از پیش به بزرگسالان اتیسم توجه شود. خانواده‌های اتیسم باید به جامعه بیایند تا مردم، اتیسم را بشناسند و آن را بپذیرند.»

وی در ادامه به بیان مشکلات افراد بزرگسال اتیستیک پرداخت و گفت: «بزرگسالان اتیسم نیاز دارند تا یک فضای ورزشی برای آن‌ها ساخته شود که بتوانند در آن بدوند، شنا کنند و ورزش‌های دیگر. این افراد نیازمند فضایی هستند که حس کنند آن فضا مال آن‌هاست و نگاه خیره‌ای آن‌ها را دنبال نمی‌کند. سربازی و شغل مناسب نیز از دیگر مشکلات این بچه‌ها است.» مدیرعامل انجمن اتیسم در پایان از تمامی حامیان اتیسم و رویداد هم‌مسیر تشکر و ابراز امیدواری کرد که آینده روشنی در انتظار اتیسم خواهد بود.

گفتنی است این رویداد توسط انجمن اتیسم ایران و با حمایت وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و کمیته ملی المپیک ایران و به همت مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، برنامه ریزی و اجرا شد.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد